saya disini

Thursday, 1 August 2013

:: MY NEW DAYS ::


Minggu yang sangat memenatkan, mental dan fizikal tercabar, hampir meragut nyawa, ya ALLAH! kalau tak sedar, dah arwah Rabu hari tu, semua gara gara tak cukup tido, berjaga semalaman, bukan menangis, tak da keje asyik menangis ke? Huhuhu...  
Sibuk melayan repeat Popia Nestum, pas terawikh, terus buat popia yang dah orang tempah, banyak, sampai tak sedar dah pagi, itu pun mak adik gilir gilir tolong gulung, thevrest, aku buat sorang sorang, tepat habis pukul 6 pagi, siap sahur aku terus siap iron baju, jemur baju,mandi and solat, terus pergi kerj, dalam sejarah aku masuk oukul 7 pagi, semua terkejut, siap kerja tepat kol 7.30 aku trrus flat, tido dalam opis (aku kerja makmal, opis sorang sorang hehehe) kunci alarm setiap sejam, harammm,, tak da harapan aku nak dengar, tepat pukul 10 aku bangun, hehehe..selamat kerja semua settel dah, tapi aku memang penat sangat, terus half day, hari ni iftar kat luar daerah, kene siap cepat, by the way, handphone aku hilang hari isnin or semalam, baru perasan takda, blackberry aku pun dah jahanam, tablet buat hal, kejap wujud kejap tak. Feel free email aku je pape.    


Sold!!!




Menu berbuka


Balik tu pun sambung buat popia lagi, and aku memang tak cukup tido..plus aku memang isi masa lapang aku, dari duduk je, nanti asyik berfikir, cikit cikit pun rindu, baiklah aku buat buat sibuk, boleh tambah duit poket, boleh beli mak tart nenas homemade, mak tak suka beli kat kedai, dia suka homemade, tapi biasalah, homemade mahal, dua balang tak cukup.

Tahun ni tak berapa nak beraya, mungkin sebab dah besar, and raya keempat dah kerja balik, jadi tak le nak beraya, paling aku teruja, mestilah berniaga, malam raya siap tumpang kedai sepupu nak jual popia ni, hehe, alhamdullilah rezeki kan, sambil jual mercun, boleh jual popia.   Nampaknya memang benar, 9/10 rezeki datang dari perniagaan, in sha allah, aku ingat nak bukak stall hot dog  lepas raya, boleh tambah duit poket, setakat ni baru dapat stall second, dan tengah survey tempat strategik, yela ni homemade hotdog, resepi sendiri, macam macam flavour, balack pepper, cheese, jalapeno, dll, sos pun setakat ni,ujian rasa 8 out of 10 suka homemade hotdog buatan sendiri selain murah, sedap sangat, gemokkkk. Apa pun tengok jela nanti :)

No comments:

Post a Comment