saya disini

Tuesday, 2 August 2011

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN!

Bulan Ramadhan dah tiba, bulan untuk kita laksanakan Rukun Islam yang ketiga dan keempat, BERPUASA dan BERZAKAT, so, tahun ni aku dah boleh bayar zakat sebab dah bekerja.

sempena bulan yang penuh keberkatan ini marilah kita sama-sama melipat gandakan amalan, bulan yang terbaik untuk buat cucuk tanam amalan untuk bekalan di akhirat nanti.

" barang siapa yang mendekati ALLAH dengan melakukan segala malan sunat di bualan ini akan menerima ganjaran seperti melakukan amalan wajib"

ha, tak nak rebut ke?bulan-bulan biasa pun kita tak buat jugak, konon-konon tak da semangat la, tak da kawan la.. hehe, (aku la tue..)
Bulan penuh kesabaran, sifat sabar kita akan diuji, tak kira dalam macam bentuk pun, kesabaran itu ganjarannya syurga, jadi kene lebih bersabar la. Tak cukup lagi anugerah bulan Ranadhan ni banyak, bualan untuk bersedekah, bulan dimana rezeki orang beriman akan bertambah. wow..ada lagi 1000 macam kebaikan, terpulang lah pada kita nak amik ke tidak, sementara semangat dan kawan-kawan tue ada..hehe..buat la..


" Berpuasalah kamu, tentu kamu sihat "


" Perut besar itu adalah sarang pemyakit dan banyak makan itu punca penyakit"
sabda Nabi Muhammad s.a.w

Marilah kita bersama-sama melipat gandakan segala amalan.AMIN..


No comments:

Post a Comment