saya disini

Wednesday, 31 August 2011

RAYA, RAYA DAN RAYA






Blog rayaku tidak bermakna apabila pulang ke kampung tanpa USB cable mahupun cable yang lain, jadi untuk hapdet raya hanya akan terjadi selepas BEBERAPA hari raya yang akan datang, sehinggalah alternatif yang lebih power ditemui.


huaaaaaaaaaaa... ~

SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR DAN BATIN

Friday, 26 August 2011

CINTA YANG TERLUKA


nak cakap apa pun tak tahu, nak nangis pun tak larat, nak berfikir untuk yang ini memeng buang masa. Cinta memang menyakitkan, lagi sakit kalau kene tipu. tak seronok pun, sedih la.




Tuesday, 9 August 2011

BONUS HARI RAYA UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN TIDAK ADA


HAAA??APEE???

tak da?



haha..
memang la tak da bonus, tapi Bantuan Kewangan Khas yang diberi.
terkejut tak?

Jadi, dengan bantuan yang diberi ini, sekurang2nya dapat meringankan beban, terutamanya pada yang sudah berkeluarga. Alhamdulillah, pemberian ini kita gunakan dengan sebaiknya, berbelanja mengikut keperluan, bukan nafsu.


Sesungguhnya sebagai salah seorang kakitangan kerajaan saya memang bersyukur dengan pemberian ini.



Marilah berbelanja dengan bijak!

(macam taw2 je aku dapat bonus, terus berderet-deret tagged dalam FB beli baju/topup online, tergoda sungguh!)

Thursday, 4 August 2011

:: WORDLESS WEDNESDAY ::






*busy eating*



*busy listening*




 thinking about this
sangat sia-sia  T____T


:: sell this ::



::hehe..::





i wish i had more time for this




I hope to complete all work before Ramadhan, but unfortunately, the work is increasing. Curik masa to bertadarus during office hours is the best way, semoga dapat khatam sebelum Syawal.

Tuesday, 2 August 2011

muhasabah diri

 
" Ujian Ibarat ubat yang pahit,namun akan membawa Hikmah yang Baik kepada Yang redha, Sabar dan Tawaqal menjalaninya.Namun Ujian Juga boleh menjadi racun Yang Mematikan Bila Menghadapinya dengan KeLuh Kesah dan BerPutus Asa.. "
 
Daripada Abu Hurairah ra, Nabi saw bersabda yang bermaksud: 

"Mencarut adalah sejenis sikap kasar. Manakala sikap kasar balasannya ialah neraka." (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

  
Orang sengaja memuji untuk menguji
Orang suka mengarah untuk lihat kita marah
Orang suka mengajuk untuk lihat kita merajuk
Orang sengaja dengki untuk lihat kita sakit hati


Tiada yang lebih mengerti perasaanmu,melainkah Allah.
Tiada yang lebih dekat kepadamu,melainkan Allah.
Maka mintalah & adukan segalanya dalam sujudmu kepada-Nya..
 
 Abu Bakar pernah  memegang lidahnya sambil mengatakan “Lidah inilah yang menjerumuskan aku ke dalam banyak lubang (kesalahan).”
 
 Jadi,selimutilah diri kita dengan sifat-sifat Mahmudah.
Memang sukar.. tetapi kesannya sangat indah :)
 

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN!

Bulan Ramadhan dah tiba, bulan untuk kita laksanakan Rukun Islam yang ketiga dan keempat, BERPUASA dan BERZAKAT, so, tahun ni aku dah boleh bayar zakat sebab dah bekerja.

sempena bulan yang penuh keberkatan ini marilah kita sama-sama melipat gandakan amalan, bulan yang terbaik untuk buat cucuk tanam amalan untuk bekalan di akhirat nanti.

" barang siapa yang mendekati ALLAH dengan melakukan segala malan sunat di bualan ini akan menerima ganjaran seperti melakukan amalan wajib"

ha, tak nak rebut ke?bulan-bulan biasa pun kita tak buat jugak, konon-konon tak da semangat la, tak da kawan la.. hehe, (aku la tue..)
Bulan penuh kesabaran, sifat sabar kita akan diuji, tak kira dalam macam bentuk pun, kesabaran itu ganjarannya syurga, jadi kene lebih bersabar la. Tak cukup lagi anugerah bulan Ranadhan ni banyak, bualan untuk bersedekah, bulan dimana rezeki orang beriman akan bertambah. wow..ada lagi 1000 macam kebaikan, terpulang lah pada kita nak amik ke tidak, sementara semangat dan kawan-kawan tue ada..hehe..buat la..


" Berpuasalah kamu, tentu kamu sihat "


" Perut besar itu adalah sarang pemyakit dan banyak makan itu punca penyakit"
sabda Nabi Muhammad s.a.w

Marilah kita bersama-sama melipat gandakan segala amalan.AMIN..